چمن مصنوعی

روش های جدید نصب چمن مصنوعی بر روی سطوح مختلف (بهترین راهکار 2024)

نصب چمن مصنوعی

مقدمه نصب چمن مصنوعی :

امروزه نصب چمن مصنوعی عنوان محبوب ترین کفپوش ها در سال های اخیر را به دست آورده است. چمن مصنوعی در ایجاد محیطی سبز و البته ایمن نقش مهمی دارد. با کمک این محصول می توان زمین بازی کودکان را ایمن کرد، زمین های ورزشی استاندارد و زیبایی ساخت و مکان های دنج را با آن آراسته کرد. چمن مصنوعی در زیباسازی بالکن ها، روف گاردن ها و … نیز نقش مهمی برعهده گرفته است. با این همه اگر چمن مصنوعی به خوبی روی سطح مورد نظر نصب نشود، جلوه زیبایی به محیط نخواهد داد. در این متن به بررسی زیرسازی چمن مصنوعی، نصب آن بر روی سطوح مختلف و غیره می پردازیم.

Picture2 1

نصب چمن مصنوعی بین موزاییک ها

نصب چمن بین موزاییک ها یک ایده جذاب است که در زیباسازی محیط بسیار از آن استفاده می شود. روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک نیازمند دقت خاصی است. ابتدا چمن را به اندازه دلخواه و بر مبنای الگویی که در اختیار داریم، برش می دهیم. برش چمن با حذف قسمت های اضافی و سیاه رنگ اطراف چمن شروع می شود. در ادامه با چسب مناسب تکه های برش خورده چمن بین را موزاییک می چسبانیم. برای چسباندن چمن بین موزاییک ها باید دقت کرد، کف شیار کاملا سطحی یکنواخت و صاف داشته باشد. بهتر است برای زیرسازی از سیمان استفاده شود. عمق شیار نیز با توجه به تقاضای کارفرما معین می شود. پس از اینکه سیمان خشک شد، چمن را روی سطح صاف و هموار سیمان با چسب می چسبانیم. معمولا از چسب های صنعتی نظیر پلی اورتان استفاده می شود. گاه نصاب های حرفه ای برای ثابت شدن چمن بر روی سطح، از میخ نیز کمک می گیرند.

اولین قدم برای نصب چمن مصنوعی، زیرسازی است!

زیرسازی چمن مصنوعی اولین قدم برای نصب چمن می باشد. این موضوع اهمیت بسیاری در دوام و ماندگاری چمن نصب شده دارد. اگر می خواهید پول هنگفتی برای بازسازی فضای سبز هدر ندهید، زیرسازی و اجرای چمن را جدی بگیرید. توصیه می کنیم، این کار را به نصابان حرفه ای بسپارید. آنها به سه روش مختلف چمن مصنوعی را نصب و اجرا می کنند. این سه روش عبارت هستند از:  یک) زیرسازی بر روی سطوح نفوذ پذیر و نرم با کمک موادی که به آن ژئوتکس می گویند. دو) زیرسازی بر روی سطوح نرم با کمک مواد سخت مثل سیمان. سه) زیرسازی بر روی سطوح سخت مانند موزاییک ، سنگ و غیره. هر یک از این زیرسازی ها دارای تکنیک ها و مواد اولیه خاصی هستند که عدم اطلاع از آنها نتیجه کار را خراب می کنند.

 

نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ

نکته مهمی که باید قبل از نصب چمن بین سنگ ها به آن توجه داشت، چگونگی چیدمان سنگ ها است. فاصله که بین سنگ و چمن در نظر گرفته می شود، معمولا کمتر از ده سانتیمتر می باشد. برای اجرای چمن بین موزاییک نیز همین مقدار در نظر گرفته می شود. عمق شیار را هم چهار سانتیمتر در نظر می گیرند. این شیار چهار سانتیمتری باعث می شود تا چمن به خوبی در این شیار قرار گرفته و ثابت شود. بهتر است سطح چمن، یک سانتیمتر از روی سنگ و موزاییک بلندتر باشد.

نصب چمن مصنوعی روی موزاییک

نصب چمن روی موزاییک نیز از دیگر شیوه های اجرای چمن می باشد. برای این کار لازم است نصاب از یک چسب مخصوص که به آن چسب دو جزئی می گویند، استفاده کند. این چسب ها دارای قدرت چسبندگی بیشتری در مقایسه با چسب های تک جزئی هستند. البته چسب تک جزئی نیز برای چمن نیز استفاده می شود. معمولا این نوع چسب ها برای نصب موکت بیشتر مناسب هستند. چنانچه چمن نصب شده دور از رطوبت و خیس شدن باشد، نصاب می تواند از چسب تک جزئی استفاده کند. چسب های تک جزئی در برابر رطوبت ناشی از شستشو و نزولات جوی استحکام کافی ندارند. استفاده از چسب دو جزئی بهترین و مناسب ترین چسب برای اجرای چمن روی موزاییک به شمار رفته و استقامت بالایی در برابر خیس شدن دارند.

 

هزینه اجرای چمن مصنوعی

هزینه نصب چمن مصنوعی، به چند عامل مهم مرتبط است. تراکم الیاف چمن، ارتفاع الیاف چمن و جنس آنها از جمله فاکتورهای مهمی هستند که در تعیین هزینه های نصب و اجرای چمن نقش دارند. همچنین، نوع زیره محصول و این که با چه تکنیک و موادی ساخته شده باشند نیز در این مورد حائز اهمیت هستند. مقدار فیلری که به زمین تزریق شده است و دستمزد نصاب می تواند به عنوان فاکتوری مهم در تعیین هزینه ها به شمار روند. همچنین هزینه انتقال چمن از شرکت نصاب به مکان مورد نظر نیز در هزینه نهایی اجرای چمن لحاظ می گردد.

 

آیا اجرای چمن مصنوعی بدون چسب نیز امکان پذیر است؟

نصب چمن مصنوعی بدون چسب نیز امکان پذیر است. اگر می خواهید برای مدت زمان کوتاهی از چمن مصنوعی استفاده کنید، نیازی به زیرسازی و چسب ندارید. کافی است، در محل مورد نظر خود قطعه چمن برش خورده را مانند فرش پهن کنید. معمولا غرفه‌داران در نمایشگاههای مختلف از این روش استفاده می کنند. هدف از این کار تنها ایجاد یک دکور شیک و زیبا برای مدت زمانی محدود است.

اجرای چمن مصنوعی روی سیمان

توجه به عمق شیار، فاصله بین قطعات سنگ و موزاییک در اجرای چمن بسیار مهم است

اجرای چمن مصنوعی روی سیمان

نصب چمن مصنوعی روی سیمان، بسیار راحت می باشد. در واقع این نوع سطوح یکی از بهترین زیرسازی ها، برای نصب و اجرای چمن در نظر گرفته می شوند. نصاب ها سعی می کنند قطعات برش خورده چمن را روی سطوح سفت مانند سیمان پهن کنند. مسلما سطوحی مانند سیمان و سنگ های ساختمانی نیازی به زیرسازی ندارند. کافی است سطح مورد نظر را با چسب مناسب آغشته کرده و قطعات چمن را روی آن بچسبانند. البته اگر سطح دارای شیب باشد، باید با توجه به این موضوع زیرسازی مناسب انجام شود. ناگفته نماند، بهترین چسب برای سطوح سیمانی استفاده از حلال ایزوگام، قیر و آسفالت می باشد. در انتها یادآوری می کنیم، کار نصب و اجرای چمن مصنوعی را حتما به نصاب های حرفه ای بسپارید و از شرکت های معتبر کمک بخواهید. نصب این محصول نیازمند تجربه، اطلاعات کافی درباره انواع چمن ها و بهره مندی از لوازم و تجهیزات خاصی است که نتیجه کار را درخشان می کند.

 

چمن مصنوعی در اصفهان | خرید چمن مصنوعی اصفهان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *